Friday 27 July 2012

Vi sitter fast i nätet...

Nu menar jag inte internätet eller något annat datanät, inte heller menar jag några fiske eller spindelnät... Utan vi sitter fast i nätet som utgör rum/tiden...

Jag vet att där finns många människor som säger att om man rör sig från punkt A till punkt B sker detta i en oändlig mängd punkter mellan A och B... Likaså, säger man att det tar en viss tid mellan A och B och tiden däremellan är oändlig del av den totala tidsanvändningen därimellan...

Jag vet inte om ni läste min första post... där jag kom fram till att tid har ett värde... beroende på rummet tiden befinner sig i... vidare kom jag fram till att tidens yttersta tillstånd är tid utan rum (dvs tf - tidsfrekvens) samt ett tillstånd av avsaknad tid... dvs (ingen tf)...

Vidare om man läser mellan raderna i min första post, är därför den minsta mängd tid i vårt universum beroende av M = E*C^2 eller massan i rummet... Ju större massa vårt universum har, desto långsammare är tiden... eller det minsta avståndet ett objekt kan röra sig på minsta möjliga tidsfrekvens...

Då borde vi därmed leva i ett rum innehållande typ "snapgrids"... dvs ett rutnät med punkter, där vårt universums atomer (eller andra små pytte grejor) måste "fastna" på, beroende på den kraft dessa objekt utsättes för och den rörelseriktning objektet har/får...

Tänk er själva... Ett objekt som ska ta en oändlig mängd delpositioner och en oändlig mängd deltider för att komma från punkt A till punkt B, notera nu (oändligt) skulle ju då aldrig nå fram till slutdestinationen... den skulle ju bara kämpa på för att nå fram till B vilket den inte skulle klara av, då den i stället skulle behöva röra sig ytterliggare en delposition till B... Det går ju inte...

Däremot om det fanns "fixa" men flexibla punkter i universum som får våra atomer (eller andra små grejer) att hoppa mellan en existenspunkt till en annan utan tidsåtgång emellan dessa, och stanna tillräckligt länge på en snapgrid punkt för att bygga upp ny rörelseenergi för nästa hopp i existensnätet... skulle uppfattas som att den rörde sig i tiden och rummet... Snapgriden måste också ha en viss "dragningskraft", det är denna som måste övervinnas av en annan kraft för att kunna "hoppa" vidare...

Detta överensstämmer också med forskarna försök att finna en minsta möjlig partikel Higgs Boson tror jag de kallar den, med dragningskraft som gör att atomer (och andra små grejer) inte flyter isär utan hålls fixerade vid varandra... Man har försökt att hitta denna men inte lyckats (ännu), därför är min (teori? ramverk) mycket mer övertygande... eftersom den inte kräver en sådan partikel... utan denna dragningskraft är en del av vårt universums "snapgrid"...

//Dags att spåna fram nya idéer....

No comments:

Post a Comment